Weeknummers weergeven in de agenda

Weeknummers weergeven in de agenda

Het nieuwe jaar is nog vers, de agenda’s stromen wellicht alweer vol met nieuwe afspraken. Bij het plannen van nieuwe afspraken is het makkelijk wanneer in de agenda weeknummers getoond worden. Dit staat helaas niet standaard weergegeven. In dit artikel leg ik uit hoe je dit kunt aanpassen in een Outlook en Google agenda.

 

 

Voor outlook:

Ga naar Bestand  → Kies voor Opties

In het linkermenu kies je voor Agenda

Ga naar Opties weergeven

Geef een bij Weeknummers weergeven in de maandweergave en in de datum navigator

Bevestig deze met OK

De weeknummers worden nu weergegeven.

weeknummers

 

 

 

 

Extra TIP: Uiteraard zijn er nog veel meer opties die je kunt weergeven in jouw agenda. Kies bijvoorbeeld bij

Agenda Opties

Feestdagen toevoegen aan de agenda (vergeet niet te bevestigen via OK)

Op deze manier ben je altijd op de hoogte van de juiste feestdagen en plan je nooit verkeerd.

 

Voor Google:

Ga in het linkermenu naar Andere agenda’s

Kies in het uitklapveld voor Door andere interessante agenda’s bladeren

Kies voor het tabblad Meer

Selecteer Weeknummers

Klik op Aanmelden en ga terug naar de normale weergave

De weeknummers worden worden nu weergegeven.

weeknummer gmail

 

Plaats een reactie

?>