Doe jij aan e-mailmarketing?

Doe jij aan e-mailmarketing?

mailchimp met vogel

Wellicht heb je het wel meegekregen uit één van mijn social media kanalen, ik ben weer helemaal up to date met Mailchimp. Mailchimp is een (gratis) tool voor e-mailmarketing. Een mailing of nieuwsbrief, is toch nog steeds een goed bewezen tool om nieuwe of bestaande klanten aan je te binden. Ik ben zelf dan ook een groot voorstander van deze tool o.a. omdat:

• Je tot 2.000 mailadressen een gratis account kunt gebruiken, hiermee kun je best even vooruit;
• Het zonder problemen te integreren is op je eigen website, op deze manier kunnen de bezoekers van jouw website zich aanmelden;
• Je kunt gemakkelijk diverse lijsten aanmaken voor verschillende doelgroepen;
• Er verschillende mogelijkheden zijn om templates te maken, je kunt kiezen voor een standaard template maar je kunt ook helemaal los gaan in je eigen huisstijl;
• De statistieken makkelijk leesbaar zijn zodat je het resultaat van de campagne kunt bekijken.

En zo zijn er nog veel meer voordelen te noemen over Mailchimp, maar er zijn uiteraard nog veel meer e-mailmarketing tools. Ik ben dan ook benieuwd of jij gebruik maakt van deze manier van marketing en welke tool je ervoor gebruikt.

Wil jij een eerst indruk krijgen van Mailchimp? Lees dan het blog nog even verder. Vind je het leuk om met e-mailmarketing te starten maar wil je het liever uitbesteden? Stuur dan even een e-mail naar info@zakeninorde.nl of bel naar 06-11160879 dan maken we een afspraak om jouw campagne op te starten.

Maak hier kennis met Mailchimp.

 

inlog

Wanneer je nog geen account hebt kun je deze aanmaken op www.mailchimp.com.

account
                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wanneer je het aanmaken van een account hebt afgerond kom je in het “Dashboard”.
Wanneer je al meerdere campagnes hebt verstuurd zie je de statistieken van de meest recente campagne.
Onder deze statistieken zie je wanneer jouw lijst “gegroeid” is. Ook zie je de TOP 5 van alle verstuurde campagnes. Rechts boven in kun je een nieuwe campagne maken.

Dashboard 

Aan de linkerkant vind je het menu waarin ook de term “Lists” staat. Hier kun je de verschillende lijsten aanmaken via “Create List”. 
Wanneer je al een lijst hebt aangemaakt kun je handmatig inschrijvingen toevoegen.

 Lists 

Wanneer je in het menu kiest voor “Reports” zie je een overview van de campagnes en de statistieken hiervan. Je kunt per campagne een uitgebreid rapport krijgen wanneer je op “View Report” klikt.

Reports 

Ken je nog ondernemers voor wie deze tips praktisch kunnen zijn?

Stuur ze mijn nieuwsbrief dan door of deel dit artikel door middel van de social media buttons. Op deze manier kan ik nog meer ondernemers helpen.

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij jouw e-mailmarketing campagne? Ik hoor graag jouw reactie. 

Ontvang je deze nieuwsbrief nog niet?

Schrijf je dan in op www.zakeninorde.nl. Bij je aanmelding ontvang je het gratis e-book “10 tips om tijd te besparen”.

 

Plaats een reactie

?>