Het nieuwe jaar is nog vers, de agenda’s stromen wellicht alweer vol met nieuwe afspraken. Bij het plannen van nieuwe afspraken is het makkelijk wanneer in de agenda weeknummers getoond worden. Dit staat helaas niet standaard weergegeven. In dit artikel leg ik uit hoe je dit kunt aanpassen in een Outlook en Google agenda.
Voor outlook:
Ga naar Bestand → Kies voor Opties
In het linkermenu kies je voor Agenda
Ga naar Opties weergeven
Geef een √ bij Weeknummers weergeven in de maandweergave en in de datum navigator
Bevestig deze met OK
De weeknummers worden nu weergegeven.
Extra TIP: Uiteraard zijn er nog veel meer opties die je kunt weergeven in jouw agenda. Kies bijvoorbeeld bij
Agenda Opties
Feestdagen toevoegen aan de agenda (vergeet niet te bevestigen via OK)
Op deze manier ben je altijd op de hoogte van de juiste feestdagen en plan je nooit verkeerd.
Voor Google:
Ga in het linkermenu naar Andere agenda’s
Kies in het uitklapveld voor Door andere interessante agenda’s bladeren
Kies voor het tabblad Meer
Selecteer Weeknummers
Klik op Aanmelden en ga terug naar de normale weergave
De weeknummers worden worden nu weergegeven.