Het is niet meer weg te denken, Social Media. Maar wat kan het voor mijn bedrijf nu voor meerwaarde geven? Dit is een veel gestelde vraag aan mij. Online zichtbaarheid, contact en binding met je klant, want die zijn ook online… ga zo maar door! Gaaf om te zien dat vele ondernemers dit gevoel toch gaan erkennen naarmate ze ermee mee bezig zijn en de resultaten zien.
Ik geef je hierbij een 15-tal tips en aandachtspunten “hoe om te gaan met Social Media”. SUCCES
• Wat wil je bereiken met het inzetten van Social Media. En hoe wil je dit gaan doen.
Actie: Maak een plan.
• Ben actief op verschillende kanalen, waar je doelgroep zich ook begeeft, ongeveer 3 is voldoende.
Actie: Zoek dan ook eerst je doelgroep op binnen Social Media.
• Door in de tekst op te roepen tot een actie stimuleer je lezers daadwerkelijk iets te doen.
Acte: Zet jouw doelgroep aan tot het nemen van actie. Meedoen met een actie, klant worden of inschrijven voor een nieuwsbrief.
• Social Media kan je inzetten om meer leads te genereren op je website, zorg dan ook dat deze er goed uitziet.
Actie: Goede website (let op SEO.
• De essentie van Social Media is het opbouwen van contacten. Zomaar een account aanmaken en alleen maar acties en reclame maken is niet het doel van Social Media.
Actie: Kom in contact met je doelgroep. Steek wat tijd in je doelgroep om ze te leren kennen, je onderscheid jezelf op deze manier. Er zit een persoonlijkheid achter het “merk”.
• Gebruik cijfers en uitroeptekens! Dit trekt de aandacht van jouw doelgroep en dat levert resultaat op.
Actie: Gebruik in de tekst maar 1 uitroepteken.
• Naast uw online actie kun je natuurlijk ook je offline opening, feest of andere evenement ondersteunen. Zo kun je via Social Media aankondigen dat de eerste 20 gasten een gratis aperitiefje krijgen van het huis.
Actie: Gebruik Offline en Online om elkaar te versterken.
• Deel de kennis van ander maar doe dit met mate, het doel is leads naar jouw website te genereren.
Actie: Zorg dat je genoeg kennis op je website kunt delen.
• Social Media is een goede ondersteuning om je nieuwsbrief en/of blog onder de aandacht te brengen. Genereer meer inschrijvingen hiervoor door het aankondigen van een nieuw artikel.
Actie: Maak een blog en/of nieuwsbrief en blijf onder de aandacht.
• Gebruik een URL in je bericht om extra informatie te geven.
Actie: Wanneer je bijvoorbeeld bitly.com gebruikt kan je tevens analyseren hoe vaak deze aangeklikt is.
• Social Media is heel goed te meten en te analyseren, zorg dat je dit in beeld krijg.
Actie: Hou bij wat de reacties zijn wanneer je een bericht verzend.
• Prikkel en verleidt uw doelgroep! Schrijf een aantrekkelijke titel, en zorg dat ze naar je website gaan.
Actie: Gebruik humor en/of stel vragen.
• Gebruik Hoofdletters Om Nog Meer Aandacht Te Krijgen.
Actie: MAAR GEBRUIK NIET ALLEEN HOOFDLETTERS, DAN SCHREEUW JE WEER TE VEEL!
• “Beeld zegt meer dan 1000 woorden!” Dit geldt vooral voor Facebook, Google+ en Pinterest.
Actie: Let op copyright.
• Creëer een goede Buzz (viral effect)
Actie: Hoop een portie geluk, vertel niet alles, nieuwsgierigheid zorgt voor het doorklikken, maak jezelf exclusief,
maak je actie beperkt, nu of nooit!
Wil je meer informatie over dit onderwerp, of wil je dat ik samen met jou bekijk wat social media voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met mij op via info@zakeninorde.nl, @zakeninorde (Twitter), /zakeninorde (Facebook) of telefonisch via 06-11160879.
Ken je nog ondernemers voor wie deze tips praktisch kunnen zijn?
Stuur ze mijn nieuwsbrief dan door of deel dit artikel door middel van de social media buttons. Op deze manier kan ik nog meer ondernemers helpen meer tijd te besparen.
Herken jij dit ook, of heb je meer hulp nodig?
Ik hoor graag hieronder je reactie.
Ontvang je deze nieuwsbrief nog niet?
Schrijf je dan in op www.zakeninorde.nl . Bij je aanmelding ontvang je het gratis e-book “10 tips om tijd te besparen”.