Het lijkt tijdrovend, het managen van al je social media kanalen. Een effectieve aanpak is dan voor vele een uitkomst, maar HOE?
Het goed en slim managen van social media kun je ondersteunen door verschillende tools. Ik zelf ben een favoriet van Hootsuite.
Vanuit de tool Hootsuite kun je verschillende social media accounts beheren, en berichten plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan Twitter, Facebook en LinkedIn.
Daarnaast kun je ook je berichten agenderen, op deze manier blijf je in beeld bij je doelgroep zonder er de hele dag mee bezig te zijn. Voor de linken die je gebruikt in je berichten houdt Hootsuite ook mooie statistieken bij, op deze manier kun goed je zien wat jouw doelgroep interessant vind.
Hootsuite biedt je de keuze tussen een pro account (tegen betaling van een paar euro’s per maand) en een gratis BASIS account. Voor de starter is het gratis account voldoende. Met dit account heb je de mogelijkheid om maximaal 5 social media platforms toe te voegen.
Ik help je graag op weg met het aanmaken van een account.*
Om een account aan te maken ga je naar de website www.hootsuite.com. Op deze pagina kun je direct een account aanmaken, klik op aanmelden, kies voor het BASIS pakket en vul de velden in die op het beeld verschijnen.
Wanneer je een account aangemaakt hebt, krijg je direct toegang tot het dashboard van Hootsuite. Dit is de basis, vanuit hier kun je de verschillende platformen beheren.
Voordat je de social media platformen kunt beheren, moet je deze eerst toevoegen aan jouw account. Hootsuite zoekt dan contact, met bijvoorbeeld je Twitter account, je gaat dan automatisch naar je account en hier geef je dan akkoord.
Wanneer je het account toegevoegd hebt kun je kolommen gaan toevoegen, klik wel eerst op het desbetreffende social media platform.
Onder het kopje Select Type of stream/kolom krijg je een uitklapveld met verschillende suggesties die je aan het platform kan koppelen.
Op deze manier kun je al jouw social media platformen indelen met een maximum van 5.
Wil je meer weten over Hootsuite? Mail dan naar info@zakeninorde.nl en vraag naar de handleiding van Hootsuite.
*Deze uitleg komt uit mijn eigen ervaring met Hootsuite. Dit is een onafhankelijke introductie, Hootsuite heeft hier geen enkel aandeel in.
Ken je nog ondernemers voor wie deze tips praktisch kunnen zijn?
Stuur ze mijn nieuwsbrief dan door of deel dit artikel door middel van de social media buttons. Op deze manier kan ik nog meer ondernemers helpen meer tijd te besparen.
Ontvang je deze nieuwsbrief nog niet?
Schrijf je dan in op www.zakeninorde.nl . Bij je aanmelding ontvang je het gratis e-book “10 tips om tijd te besparen”.